Sommaravslutning 2016

Avslutning 2016 med åk 8 och 9Gottsundaskolan firade på torsdagen en traditionsenlig sommaravslutning i Gottsundakyrkan. Först ut var 6:or och 7:or som underhölls av Marcus vackra pianospel samt Mikaela, Jonna och Indiya som bjöd på en svårförglömlig version av ”I see fire”. Enhetsledarna Hanna och Christian höll väl genomtänkta tal och rektorerna lämnade ingen oberörd med sin sommardikt. Till detta skall läggas allsånger av de klassiska ”Den blomstertid” och ”Idas sommarvisa”.

Därefter var det dags för 8:or och 9:or att ta plats i kyrkan för sin avslutning, vilken kom att bli något alldeles extra. Förutom allsång som på den första avslutningen bjöds vi på musik av i tur och ordning Neriman och Mariam som framförde ”Little do you know”, Emma, Emilia och Siddharth som bjöd på ”See you again” samt Nora och Sofia som sjöng ”I see fire”. Imponerande insatser rakt igenom. Som sig bör på 9:ornas avslutning så delades även Alok Ahlströms stipendier ut. 2016 års vinnare i de olika kategorierna är:

Personal impact: Mattias Nyman

Drive: Mohammad Khalil

Intellectual ability: Hanna Ericsson

Leadership: Melker Netinder

Gottsundaskolan delar även ut stipendier I kategorin musik, nämligen Shefalis musikstipendium. I år delades detta stipendium ut till Emilia El Agha Kasbah och Siddhart Parekh.

(Vill du veta mer om stipendierna och de olika kategorierna så kan läsa om dem här.)

Olle Wistrand höll 9:ornas tal med den äran. 8:ornas lärare försökte stjäla showen med en version av Frans vinnarlåt men blev till slut besegrade av 9:ornas lärare som bjöd på sång, klungdans och gemensam utmarsch.

Allt som allt fick vi uppleva en avslutning som vi sent skall glömma. Vi vill avslutningsvis tacka alla som deltog i avslutningarna och inte minst alla ni föräldrar som var på plats!

Glad sommar önskar vi på Gottsundaskolan!

10 juni 2016